Doel: breng de
blusrobot via de kortste weg naar de brand zonder tegen de wanden op te botsen.
Met dit spel oefen je om een robot te vertellen wat hij moet
doen in een taal die hij begrijpt.
Hoe doe je dat?
* Om het spel te starten, klik je op het groene vlaggetje.
* Je bedenkt welke route de robot moet lopen.
* Vertel die route aan de computer door in de goede volgorde
op de goede gekleurde blokjes met pijltjes te klikken.
* Je kunt de wanden ook met een bijl openbreken. Wil je dat
ergens doen, dan selecteer je het blokje met de A erin. (A is de eerste letter
van het Engelse woord voor bijl, namelijk Axe.)
* Route klaar? Klik dan op start. De blusrobot gaat dan jouw
route lopen.
* Niet gelukt? Probeer het dan nog eens door op het knopje
met het gedraaide pijltje erin te klikken.
* Wel gelukt? Klik dan op de zwarte pijl rechtsboven voor het
volgende level.
In totaal zijn er tien levels. Je kunt zien in welk level je
zit, door naar het cijfer op het lego-poppetje te kijken.
Dit spel is gemaakt door @kinderlabor in de programmeertaal Scratch en via de volgende link op de Scratch-website te vinden:
https://scratch.mit.edu/projects/16532746/
Dit spel is gemaakt door @kinderlabor in de programmeertaal Scratch en via de volgende link op de Scratch-website te vinden:
https://scratch.mit.edu/projects/16532746/