test

test

ROBOTICA, GAMES, ANIMATIES, KUNST EN MEER!


Leer op een leuke en creatieve manier programmeren met Scratch en Lego WeDo, de mBot, de BBC micro:bit en Makey Makey!

Op deze blog vind je lesmateriaal en workshopideeën van PinkyPepper, alias Martine Segers. Zij is ook in te huren voor het maken van lesmateriaal op maat en het geven van workshops in Den Haag en omgeving.


28 augustus 2018

Programmeerbare tas: Code It Bag

Met de micro:bit kun je echt alle kanten op. Je kunt er zelfs een programmeerbare tas mee maken ...




Ik wilde graag eens uitproberen wat je met stof en de micro:bit kunt doen. Dus heb ik mijn oude naaimachine van zolder gehaald en een robotje op spijkerstof genaaid. Via een spreekballon met de micro:bit erin kan deze "praten".

De lampjes en de speaker worden via dezelfde micro:bit aangestuurd. Tot slot zitten er twee zelfgemaakte knopjes rechtsonder waar je op kunt drukken en dan hoor je een muziekje. Maar je kunt de micro:bit natuurlijk ook zo programmeren dat er iets anders gebeurt, op het display of met de LED-lampjes.

Meer info in dit (Engelstalige) filmpje:



Zoals in het filmpje te zien is, heb ik de Klip Halo van Kitronik gebruikt voor mijn tas. Hiermee kun je op een makkelijke manier meer dan drie pinnen van de micro:bit gebruiken om alle elektronica aan te sluiten. En de Klip Halo maak het ook makkelijk om een micro:bit op stof vast te naaien.

Verder heb ik Velostat van Adafruit gebruikt voor de zelfgemaakte flexibele, relatief dunne knopjes op de tas. Dat is handig en betaalbaar materiaal, alhoewel het me niet meteen lukte er een goed knopje van te maken. Zie voor meer info mijn filmpje.